Zabhegyező

Az élet vasárnapja

Vírusmarketing

2020. május 21. 14:38 - Zabhegyezgető

Szösszenetposzt

A napokban többen a szívükhöz kaptak egy sokkoló videó és néhány fotó láttán, amelyeken a Starobrno sörgyárban épp 14 ezer liter sört engednek a lefolyóba. Legyen számukra vigasz, hogy bármennyire is szörnyű látvány, az már lejárt szavatosságú sör volt, amit a sörgyár gyűjtött vissza a sörözőkből, ahol a vírushelyzet miatt nem tudták értékesíteni azt.

celnici-likvidace-piva-678x381.jpg

Fotó: Celní úřad JMk

Az éppen nyitó kocsmák cserében ingyen friss sört kapnak a sörgyártól. Ez a – nevezzük gesztusnak – nem egyedülálló a csehországi sörgyárak esetében, és nem csak a legnagyobbak csinálják, hanem olyan viszonylag kis főzdék is, mint például a žateci. Ezen persze buknak a sörgyárak, mert ugyan a jövedéki adót visszakapják, de a megsemmisítés is pénzbe kerül, ugyanis a visszavett sört először a saját rendszerükbe engedik, ahol hígítják, majd beállítják a pH-értékét, és csak azután engedik a kommunális csatornába. Plusz ugye a kiöntött sör ára...
Nyilván a csehországi sörfőzdék sem tapsikoltak a boldogságtól az elmúlt két hónapban a tervezett bevételeik elmaradása láttán, mégis figyelemreméltó ez a segítség a még rosszabb helyzetben lévő vendéglátóhelyek irányába. Ráadásul olyan jófejség, amivel sokkal több fogyasztóhoz és – a sörmegsemmisítés okozta veszteség ellenére – jóval olcsóbban lehet eljutni a médiában, mint bármilyen más reklámkampánnyal.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ujzabhegyezo.blog.hu/api/trackback/id/tr1615710838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása